KUKJE GALLERY
Julian Opie
(British, 1958)
 
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1 Byron Kim, Julian Opie, and SUPERFLEX Participate in Group Exhibition Trauma: Shooting the Pulitzer & 15minutes at the Daejeon Museum of Art
August 00, 2021 ~ August 00, 2021

Installation view of Trauma: Shooting the Pulitzer & 15minutes at the Daejeon Museum of Art, 2021. Courtesy of the Daejeon Museum of Art.

Artists: 바이런 킴(Byron Kim), 수퍼플렉스(SUPERFLEX), 줄리안 오피(Julian Opie)
Exhibition Dates: July 6 – September 26, 2021
Exhibition Venue: Daejeon Museum of Art, Korea
Website: https://www.daejeon.go.kr/dmae/DmaExhibView.do?exType=01&menuSeq=6124&exSeq=105330&&pageIndex=1

The internationally acclaimed contemporary artists Byron Kim, Julian Opie, SUPERFLEX are currently participating in the group exhibition Trauma: Shooting the Pulitzer & 15minutes at the Daejeon Museum of Art. Inviting viewers to contemplate universal human experiences and the different ways to restore faith in humanity, the exhibition showcases works by key international contemporary artists alongside Pulitzer-winning photographs that document critical moments in modern and contemporary history.

The two-part exhibition is organized under the broader theme of “trauma,” with the second section, titled 15 minutes, examining different psychological states as sources of artistic inspiration. Julian Opie’s Boston crowd 1. (2019), which depicts a group of people walking across an urban environment, offers viewers a fresh perspective on passersby encountered in our daily lives. Byron Kim’s Sunday Paintings (2008-2019) series records the subtle changes in the colors of the sky every Sunday on a small canvas. Inscribed on each canvas are short, journalistic entries that reflect his personal thoughts and temperaments, illustrating the artist’s desire to “relate the infinitesimal with the infinite.”

The Danish artist collective SUPERFLEX presents two works that highlight a uniquely clever approach to representing today’s milieu. Oscillating between an object of art and that of practicality, SUPERFLEX’s work has constantly questioned the existing economic and power structures within our contemporary society. In We Are Having The Time of Our Lives (2019), the artist collective translates a familiar phrase into an LED signboard, inviting viewers to contemplate on a universal human condition encompassing a range of unpleasant situations. Situated in another corner of the gallery space is Copy Right (2007), a replica of the renowned Ant Chair designed by the Danish architect Arne Jacobsen in 1953. Modifying the original design into a commercial format, SUPERFLEX explores the notions of originality and imitation in contemporary art and the dialectic between them. The exhibition, which presents works by leading contemporary artists to examine the role of art in documenting human history, runs through September 26.

바이런 킴, 수퍼플렉스, 줄리안 오피, 대전시립미술관 그룹전 《트라우마: 퓰리처상 사진전 & 15분》 참가

세계적인 현대미술가 바이런 킴, 수퍼플렉스, 줄리안 오피가 대전시립미술관에서 열리는 그룹전 《트라우마: 퓰리처상 사진전 & 15분》에 참가한다. ‘인간성’의 성찰과 회복에 대한 고찰을 목표로 기획된 본 전시는 근현대사의 주요 장면을 포착한 퓰리처상 수상 사진작과 함께 전세계를 아우르며 활발한 활동을 펼치고 있는 현대미술 작가들의 작품으로 꾸려진다.

‘트라우마’라는 큰 주제 아래 두 개의 섹션으로 구성된 이번 전시의 ‘15분’ 섹션에서는 인간의 다양한 심리 상태와 예술적 영감의 관계성에 주목한다. 줄리안 오피는 복잡한 도시를 바쁘게 걷는 현대인의 모습을 담아낸 작품 <Boston crowd 1.>(2019)을 선보이며 주변 환경 속 타인을 새로운 방식으로 마주하게끔 이끈다. 바이런 킴의 <Sunday Paintings>(2008-2019) 연작은 매주 일요일의 하늘을 동일한 크기의 소형 캔버스에 담고 작가의 일상적 소회를 기록한 작품으로, ‘아주 극미한 것과 무한한 것을 연결시켜’ 개개인의 작은 일상을 담아내고자 하는 작가의 소박한 정서를 보여준다.

덴마크 출신 3인조 작가그룹 수퍼플렉스는 이번 전시에서 특유의 위트가 돋보이는 두 점의 작품을 선보인다. 수퍼플렉스는 미술 작업과 실용적 물품 사이를 오가며 현대사회의 경제 및 권력 시스템에 대해 끊임없이 의문을 제기해왔다. 간판의 시각적 주목성을 활용한 <We Are Having The Time of Our Lives>(2019)는 일상적인 관용구를 파란색 LED 조명 설치로 변모시키며 인류가 공통적으로 당면한 현 상황에 대한 인식과 자각을 시사한다. 전시장 한 켠에 자리한 <Copy Right>(2007)은 덴마크 건축가인 아르네 야콥센이 1953년 디자인한 스테디셀러 ‘개미 의자(앤트 체어)’를 모방한 작품으로, 현대미술의 주요 화두 중 하나인 독창성과 모방의 개념, 나아가 그 사이의 변증법을 다룬다. 현대미술가들의 다채로운 작품을 통해 시대의 목소리를 담는 예술의 역할을 조명하는 본 전시는 오는 9월 26일까지 진행된다.

[Source from Trauma: Shooting the Pulitzer & 15minutes press release]
 
 
2 Kukje Gallery to Open Busan Branch on August 24, 2018
August 24, 2018 ~ August 23, 2020


Venue: F1963 Kukje Gallery Busan
Business Time: 10am - 6pm, closed on Monday

Kukje Gallery Busan will open on August 24, 2018. Founded in 1982 and based in Sogyeok-dong, Seoul, Kukje Gallery is launching its first-ever outpost at a scale of approximately 330m2 in F1963, a cultural complex located in Mangmi-dong, Suyeong-gu, Busan. Diverging from the global expansion strategy utilized by mega-galleries abroad, Kukje Gallery is steadfastly committed to remaining domestic, instead of following the overwhelming trend of launching outposts around the world. Kukje Gallery's decision to open its first outpost in over 35 years since its founding is established on the recognition of the importance of Busan's international and regional outreach, along with the city's substantial cultural and artistic infrastructure. Since 2014, Kukje Gallery has been a regular exhibitor at Art Busan, regularly introducing works by major Korean and international artists to audiences in the Yeongnam region. The gallery strongly believes that Busan will establish itself as the new arts hub of Asia and feature a new facade of the Korean art scene.

To celebrate the inauguration of the Busan branch, Kukje Gallery will showcase works by a roster of renowned Korean and international artists who were seldom showcased in the city. The inaugural installation will present works by leading Dansaekhwa artists including Lee Ufan, Kwon Young-Woo, Park Seo-Bo, and Ha Chong-Hyun, along with those by Sungsic Moon and Haegue Yang. Works by these foremost Korean artists will be shown in dialogue with works by an international roster of artists such as Anish Kapoor, Roni Horn, Candida Höfer, Ugo Rondinone, Bill Viola, Byron Kim, and Julian Opie, whose first solo showcase in Busan took place at the F1963 earlier this year.

By opening its Busan branch in the popular cultural complex F1963, Kukje Gallery anticipates a wider and more extensive outreach not only to the regional art lovers but also to the general public. Kukje Gallery will introduce a diverse range of programs to the Busan audiences, showcasing works by the gallery's foremost contemporary artists in dialogue with the unique attributes of the F1963 space. Kukje Gallery Busan will be open from 10am to 6pm every Tuesday through Sunday. 


국제갤러리, 8월 24일 부산점 개관

국제갤러리가 오는 8월 24일 부산점을 개관한다. 서울 소격동 소재의 국제갤러리는 1982년 개관 이래 최초의 분점인 부산점을 부산 수영구 망미동에 위치한 복합문화공간 F1963에 약 100평 규모로 연다. 해외 대형 갤러리들이 글로벌 진출 전략의 일환으로 전세계 곳곳에 분점을 개관하는 추세와는 달리 국내 활동만을 고수해왔던 국제갤러리는 부산만의 국제성과 지역성, 문화예술 인프라를 주요하게 인식하여 부산점을 개관하기로 결정했다. 2014년부터 아트 부산 등에 꾸준히 참가하며 영남 지역에서 꾸준히 국내외 작가들과 작품을 소개해온 국제갤러리는 부산이 고유한 에너지를 바탕으로 한국 미술의 또 다른 국면과 발전을 보여주는 아시아 미술의 주요 도시로 자리잡을 것이라 확신한다. 

이번 부산점 개관을 기념하며 국제갤러리는 그 동안 쉽게 접할 수 없었던 세계적인 국내외 작가들의 작품을 선보인다. 국내작가로는 이우환, 권영우, 박서보, 하종현 등 단색화 거장의 작품부터 문성식, 양혜규 등의 작품을 선보일 예정이다. 해외작가로는 아니쉬 카푸어, 로니 혼, 칸디다 회퍼, 우고 론디노네, 빌 비올라, 바이런 킴 그리고 지난 봄 F1963에서 개인전을 개최한 줄리안 오피 등의 작품이 소개된다. 

국제갤러리는 대중적인 복합문화예술공간 F1963에 입점함으로써 해당 지역의 미술 애호가들은 물론 지역 시민과 더욱 가까워지는 좋은 계기가 될 것으로 기대하고 있다. 앞으로 부산점만의 공간 특성을 고려하여 동시대 미술을 대표하는 국내외 소속 작가들의 작품들을 선보이는 등 다채로운 프로그램을 통해 부산에서의 새로운 행보를 이어갈 예정이다. 국제갤러리 부산점은 화요일부터 일요일 오전 10시부터 오후 6시까지 운영된다.
 
 
3 Julian Opie, Subject of Solo Exhibition at Suwon Ipark Museum Of Art
September 28, 2017 ~ January 21, 2018

walking in Hackney., 2017, Tapestry, 290 x 515 cm
Courtesy of the artist, Image provided by Kukje Gallery


Artist: Julian Opie (줄리안 오피)
Exhibition Dates: Sep 28, 2017 - Jan 21, 2018
Exhibition Venue: Suwon Museum of Art (수원시립아이파크미술관)
Website: suma.suwon.go.kr/exhi/past_view.do?lang=ko&ge_idx=21

In celebration of ‘UK/Korea 2017-18,’ Julian Opie is featured in a solo exhibition titled Julian Opie from September 28 to January 21, 2018, at the Suwon iPark Museum of Art (hereafter SIMA) in Gyeonggi-do, Korea. Opie’s first institutional solo exhibition in Korea is organized in commemoration of the second anniversary of SIMA. The installation will present the artist’s notable works including Walking in Sadangdong in The Rain (2014), which depicts the everyday scenery of Korea, and Tower.2 (2017), which Opie created in memory a city he once lived in. A total of 70 works are on display, including a series of new LED panels of people walking installed along the windows at the façade of the museum. This exhibition traces the trajectory of Julian Opie’s career by presenting the artist’s representative bodies of work in chronological order by series, providing an opportunity to explore Julian Opie's versatile practice of contemporary art that expands on the traditional mediums of painting and sculpture.


줄리안 오피, 수원시립아이파크미술관에서 개인전 개최

줄리안 오피는 ‘한-영상호교류의 해’를 맞이하여 경기도 수원시립아이파크미술관에서 9월 28일부터 2018년 1월 21일까지 개인전 <줄리안 오피Julian Opie>를 개최한다. 국내 국·공립미술관에서 처음 개최되는 줄리안 오피의 개인전은 수원시립아이파크미술관 개관 2주년을 기념해 기획되었다. 한국의 일상적인 군상을 표현한 <워킹 인 사당동 인 더 레인(Walking in Sadangdong in The Rain>(2014) 시리즈 등 대표작을 비롯해, 작가가 머물렀던 도시 이미지의 기억을 담아 낸 <타워2(Tower.2)>(2017)와 미술관 전면 유리에 설치되는 걸어가는 사람 이미지 LED 패널 신작까지 총 70 여점이 전시될 예정이다. 이번 전시는 작가의 본격적인 활동 기간부터 최근까지의 대표 작품들을 시리즈별로 전개해 보여주면서 조각과 회화의 영역을 폭넓게 아우르며 현대적이고 동시대적인 작품을 보여주는 줄리안 오피의 예술 세계를 만나보는 기회가 될 것이다.

[Source from Suwon iPark Museum press release]

 


 
 
4 Kukje Gallery Participates in the 16th Edition of the Korea International Art Fair(KIAF)
September 21, 2017 ~ September 24, 2017

Julian Opie’s Flight attendant and Solicitor. 1 (2015), Vinyl on wooden stretcher, 227.7 x 174 x 3.5 cm

Exhbition Dates: September 21 - 24, 2017
Exhibition Venue: Coex A & B Hall (코엑스 A, B홀)
Booth Location: Kukje Gallery Booth B118
Website: www.kiaf.org/2017/ko/ 
 
Kukje Gallery will participate in the 16th edition of the Korea International Art Fair (hereafter KIAF), which is organized by the Galleries Association of Korea. One hundred and sixty one galleries from 31 countries will participate in KIAF 2017 which will open with a VIP preview on September 20 and take place from September 21 to 24 in halls A and B at COEX, located in Samseong-dong, Seoul. Kukje Gallery will showcase works by a roster of renowned Korean artists including Kim Yong-Ik, Gimhongsok, Ahn Kyuchul, Haegue Yang, Lee Kwang-Ho, Lee Ufan, Wook-kyung Choi, Ha Chong-Hyun, and Kyungah Ham. Kukje Gallery will also feature works by international artists such as Ghada Amer, Donald Judd, Michael Joo, Bill Viola, Anish Kapoor, Ugo Rondinone, Jean-Michel Othoniel, Jenny Holzer, Julian Opie, and Candida Höfer.


국제갤러리, 2017 제 16회 한국국제아트페어(KIAF) 참가

국제갤러리는 한국화랑협회가 주최하는 제 16회 한국국제아트페어(이하 KIAF)에 참가한다. 2017년 9월 20일 VIP 프리뷰를 시작으로 21일부터 24일까지 서울 삼성동 코엑스 1층 A, B홀에서 열리며, 이번 KIAF 2017에는 31개국 161개의 갤러리가 참여한다. 국제갤러리는 국내작가로는 김용익, 김홍석, 안규철, 양혜규, 이광호, 이우환, 최욱경, 하종현, 그리고 함경아의 작품을 비롯하여 다양한 작품들을 선보이며, 해외작가로는 가다 아메르, 도널드 저드, 마이클 주, 빌 비올라, 아니쉬 카푸어, 우고 론디노네, 장-미셸 오토니엘, 제니 홀저, 줄리안 오피, 그리고 칸디다 회퍼의 작품을 소개할 예정이다. 
 
 
5 Julian Opie Participates in Group Exhibition taking place at Weston Park and Shrewsbury Museum and Art Gallery in the UK
June 04, 2017 ~ September 03, 2017

Julian Opie, City?, 2004

Artist: Julian Opie (줄리안 오피)
Exhibition Title: Synthetic Landscapes
Exhibition Dates: June 6 - Sep 3, 2017 (Weston Park)
                        Jue 24 - Sep 3, 2017 (Shrewsbury Museum & Art Gallery)
Exhibition Venue: Weston Park, Shrewsbury Museum & Art Gallery, England
                       (웨스턴 파크 & 슈루즈버리 박물관과 미술관)
Website: www.meadowarts.org/exhibitions/synthetic-landscapes

Julian Opie participates in Synthetic Landscapes, an exhibition curated by the arts organization Meadow Arts at two different locations—Weston Park and Shrewsbury Museum and Art Gallery, England—from June 4 to September 3 and June 24 to September 3, respectively. At Weston Park, Opie displays City? (2004), in which a scaled down and summarized version of a block of high-rise buildings stands as an anti-landscape. Alternatively, at Shrewsbury Museum and Art Gallery, Opie will exhibit the animation Sheep in Landscape (2017), a deceptively simple, much stylized landscape that depicts a flock of sheep grazing on the hills. The two venues will explore two radically different visions of manmade landscapes. Weston Park will explore the sculpted parkland of Lancelot Brown, an English landscape architect, created as a ‘pleasure ground’ for the enjoyment of a land-rich minority. At the opposing end of this view, in Shrewsbury the exhibition will explore the appropriation of landscape during the birth of the Industrial Revolution and afterwards. 


줄리안 오피, 영국 Weston Park와 Shrewsbury Museum and Art Gallery에서 개최되는 그룹전 참여
 
국제갤러리의 줄리안 오피는 미술기획단체 Meadow Arts의 기획 하에 웨스턴 파크(Weston Park)와 슈루즈버리 박물관과 미술관(Shrewsbury Museum & Art Gallery)에서 개최하는 그룹전 에 참여한다. 2017년 6월 4일부터 9월 3일까지 열리는 웨스턴 파크 전시에서 오피는 영국의 조경사 란슬로트 브라운(Lancelot Brown)이 소수의 상류층을 위해 설계한 유원지를 탐구하며, 축소된 고층 빌딩들을 모아 반-풍경화를 형상화한 (2004)를 선보인다. 2017년 6월 24일부터 9월 3일까지 개최될 슈루즈버리 박물관과 미술관 전시에서는 반대로 산업혁명과 그 이후에 인간에 의해 파괴된 자연풍경을 되돌아 보며 박물관과 미술관에서는 언덕에서 방목하는 양떼를 담아낸 애니메이션 (2017)를 통해 단순하고 간소화한 풍경화를 선보일 예정이다. 두 전시기관에서는 각자 현저히 다른 인공 풍경의 비전을 선보인다.

[Source from the Meadow Arts website]

 
 
6 Julian Opie Participates in Group Exhibition at San Clemente Palace Kempinski for the 57th Venice Biennale
May 10, 2017 ~ November 05, 2017

Julian Opie. Towers. 2. 2017. Paint on Wood. Installation view. San Clemente, Venice

Aritst: Julian Opie (줄리안 오피)
Exhibition Title: This is not the reality – what kind of reality?
Exhibition Dates: May 10 - Nov 5, 2017
Exhibition Venue: San Clemente Palace Kempinski 
                       (이탈리아 베니스 산 클레멘테 팰리스 켐핀스키 호텔)
Website: www.editionartco.com/fileadmin/PressReleaseSC17.pdf

Julian Opie participates in a group exhibition titled This is not the reality – what kind of reality? at the San Clemente Palace Kempinski in Venice, Italy from May 10 to November 5, 2017. San Clemente Palace Kempinski is a resort hotel located in San Clemente, a private island in the Venetian Lagoon. Coinciding with the 57th Venice Biennale 2017 and taking place throughout San Clemente, this exhibition will question the threshold of reality as a physical state, as well as its contrast to the imaginary and delusional. Six international artists will present outdoor sculptures and installations which use glass, mirrors, and light as their primary media, providing a reflection of reality on this unique island. Julian Opie will exhibit Towers. 2. (2017), a group of five 10-meter high towers similar to those currently on view in Shanghai at Fosun Foundation, and the LED monolith Galloping Horse (2012).


Julian Opie, 제57회 베니스비엔날레 기간 중 San Clemente Palace Kempinski에서 그룹전 에 참여
 
국제갤러리의 줄리안 오피는2017년 5월 10일부터 11월 5일까지 이탈리아 베니스에 위치한 산 클레멘테 팰리스 켐핀스키 호텔(San Clemente Palace Kempinski)에서 개최하는 그룹전 에 참여한다. 이번 전시는 제57회 베니스 비엔날레와 같은 기간에 열리며, 산 클레멘테 섬에 위치한 리조트 호텔 산 클레멘테 팰리스 켐핀스키에서 개최된다. 본 전시에서는 현실의 한계점에 질문을 던지며 현실의 가상과 망상 사이의 대비를 탐구한다. 이번 전시에 참여하는 여섯 명의 작가들은 유리, 거울, 빛과 같은 매체를 활용해 현실을 반영한 다양한 작품들을 산 클레멘테라는 독특한 장소에서 선보인다. 줄리안 오피는 상하이 Fosun Foundation에서 선보였던 작품과 유사한 10미터 높이의 다섯개의 탑으로 이루어진 (2017)와 LED 패널을 활용해 제작한 (2012)를 전시한다. 

[Source from the Edition artCo Press Release]

 
 
7 Julian Opie Participates in Group Exhibition at the Birmingham Museum & Art Gallery
April 01, 2017 ~ October 01, 2017

This is Fiona, 2000, Computer film on CD-ROM, Continuous loop. Courtesy the artist and Lisson Gallery, London.

Artist: Julian Opie (줄리안 오피)
Exhibition Title: I Want! I Want!: Art & Technology
Exhibition Dates: Apr 1 ㅡ Oct 1, 2017
Exhibition Venue: Birmingham Museum & Art Gallery (버밍엄 박물관 & 아트갤러리)
Website: www.birminghammuseums.org.uk/bmag/whats-on/i-want-i-want
 
Julian Opie participates in I Want! I Want!: Art & Technology taking place from April 1 to October 1, 2017 at the Birmingham Museum & Art Gallery in Birmingham, the United Kingdom. This exhibition features films, moving images, sculptures, paintings, interactive games, and small and large scale drawings made over the last 20 years by 26 artists and collectives, tackling a range of themes such as human relationships and the habits of modern society. The title of the exhibition is inspired by I Want! I Want! (1793), an etching by William Blake that depicts a tiny figure standing before a celestial ladder leading up to the crescent moon. The image is a metaphor for humankind’s ability to dream and turn ideas into reality. Julian Opie exhibits This is Fiona (2000), a computer animation of his peer, the British artist Fiona Rae, which incorporates the simple, black outlines and the solid planes of color that have become a trademark of Opie’s approach.


Julian Opie, Birmingham Museums & Art Gallery에서 개최되는 그룹전 에 참가

국제갤러리의 줄리안 오피는 2017년 4월 1일부터 10월 1일까지 영국 버밍엄 시에 위치한 버밍엄 박물관 & 아트갤러리에서 개최하는 그룹전 에 참가한다. 이번 전시에서는 지난 20년간 인간관계와 근 현대 사회의 습성을 주제로 영화, 영상, 조각, 회화, 인터랙티브 게임, 드로잉 등 다양한 매체를 통해 작업을 진행해 온 작가 26명의 작품들이 함께 소개된다. 전시의 제목은 윌리엄 블레이크의 에칭 작품 에서 영감을 받은 것으로, 하늘 위 초승달까지 연결된 사다리 앞에 서 있는 인간의 이미지는 아이디어를 현실로 실현 시킬 수 있는 인간의 능력을 은유적으로 표현한 것이다. 이번 전시에서 줄리안 오피는 자신의 트레이드 마크인 검정색 윤곽선과 단색조의 평면이 돋보이는 컴퓨터 애니메이션 기법으로 동료 작가인 피오나 레이 (Fiona Rae)를 묘사한 작품 를 선보인다.

[Source from Birmingham Museum & Art Gallery website]

 
 
8 Julian Opie, Subject of Solo Exhibition at the Bancaja Foundation in Valencia, Spain
February 28, 2017 ~ June 25, 2017

Installation view of 7 People Walking (2009) at the Bancaja Foundation. Courtesy of Banco Santander.

Artist: Julian Opie (줄리안 오피)
Exhibition Title: Julian Opie
Exhibition Dates: Feb 28 ㅡ Jun 25, 2017
Exhibition Venue: Bancaja Foundation (스페인 발렌시아 바카하 파운데이션)
Website: www.fundacionbancaja.es/cultura/exposiciones/julian-opie.aspx
 
Julian Opie is featured in a solo exhibition titled Julian Opie at the Foundation Bancaja in Valencia, Spain from February 28 to June 25, 2017. The exhibition features approximately thirty large-scale works of various media dating from 2000 to 2015, including two dimensional works that utilize acrylics, vinyl on aluminum, and ink on wood, and media works such as animation and video installation on LCD and LED screens. Some pieces on exhibit belong to the Bancaja Foundation, while others are on loan from other renowned collectors such as Banco Santander and Ágatha Ruiz de la Prada. Through Opie’s minimalist and almost symbolic forms of the human figure, the exhibition introduces the audience to everyday aspects of modern life, providing a refreshing take on the metropolitan environment. The exhibition catalogue, published with essays by the exhibition curator Fernando Castro and art critic David Barro, reviews the essence and trajectory of Opie’s work. 


Julian Opie, Bancaja Foundation에서 개인전 개최

국제갤러리의 줄리안 오피는 2017년 2월 28일부터 6월 25일까지 스페인 발렌시아에 위치한 반카하 파운데이션 (Bancaja Foundation)에서 개인전을 개최한다. 이번 전시에서는 2000년부터 2015년까지 제작한 아크릴, 알루미늄, 목재 등의 재료를 활용한 평면작업과 애니메이션, LCD, LED등의 매체를 활용한 미디어 설치작업을 포함한 총 30점의 작업을 선보인다. 전시 작품의 일부는 반카하 파운데이션의 소장품으로 채워졌으며 이 외에도 산탄데르 은행 (Banco Santander), 아가타 루이즈 델라 프라다 (Ágatha Ruiz de la Prada)등 다수의 소장처에서 빌려온 작품들이 구성된다. 줄리안 오피 작업의 대표적 특징인 미니멀하고 상징적인 인물상을 통해 도시에서 살아가는 현대인들에게 현대 삶의 일상적인 이면을 보여주며 신선한 미적 경험을 선사할 것이다. 한편 의 전시와 연계해 오피의 작품 세계 및 이번 전시의 큐레이터 Fernando Castro와 미술비평가 David Barro의 글이 포함된 도록이 함께 출간된다.

[Source from the Bancaja Foundation website]
 
 
9 Julian Opie, 미국 뉴햄프셔 주 Currier Museum of Art에서 개최되는 그룹전 <Deep Cuts: Contemporary Paper Cutting> 참여
February 25, 2017 ~ May 21, 2017

Luc and Ludivine get married 11, 2007. Frames 45 × 40 × 7 cm (each). Courtesy of Julian Opie.

참여작가: Julian Opie
전시제목:  Deep Cuts: Contemporary Paper Cutting
전시기간: 2017년 2월 25일 ㅡ 2017년 5월 21일 
전시기관: Currier Museum of Art, Manchester, New Hampshire, USA
웹사이트: http://currier.org/deep-cuts-contemporary-paper-cutting/
    
국제갤러리의 줄리안 오피는 2017년2월 25일부터 5월 21일까지 미국 동부 뉴햄프셔 주, 맨체스터의 Currier Art Museum에서 개최되는 그룹전 <Deep Cuts: Contemporary Paper Cutting>에 참여한다. 이번 전시에 참여한 36명의 작가들은 전통 종이 공예의 한 장르인 페이퍼 커팅 방식을 현대적으로 해석한 다양한 작품을 선보인다. 섬세한 전통 공예기법을 활용해 프린트, 설치, 조각 등 다양한 매체로 표현된 작품들은 시각적으로 아름답지만 동시대와 관련된 경제적, 사회적, 문화적 이슈 등 다소 무거운 주제들을 다루고 있다. 줄리안 오피는 이번 전시에서 레이저 커팅 방식을 통해 각기 다른 곳을 바라보고 있는 남녀의 모습을 형상화한 초상화 작품 <Luc and Ludivine Get Married 11>(2007)을 선보일 예정이다. 

Julian Opie participates in Deep Cuts: Contemporary Paper Cutting, a group exhibition taking place from February 25 to May 21 at the Currier Art Museum in Manchester, New Hampshire, USA. This exhibition showcases works by thirty-six contemporary artists who reconsider, redefine and subvert the centuries-old practice of paper cutting. In the tradition of the craft, the art to be featured in the exhibition is imposing and intricate, but its subject matter is updated for the 21st century. Addressing personal or social themes, the prints, installations, and sculptures displayed will touch upon complex reference points including the various cultural, economic and environmental associations imbued in the simple and seemingly hackneyed medium of paper. Julian Opie exhibits Luc and Ludivine Get Married 11 (2007), one of sixteen laser-cut paper portraits from the full face and profile angle. 


[Source of the Currier Museum of Art website]
 
 
10 Anish Kapoor, Julian Opie, 영국 Towner Art Gallery에서 개최되는 그룹전 <A Certain Kind of Light> 참여
January 21, 2017 ~ May 07, 2017

Installation view. Arts Council Collection, Southbank Centre, London. Acquired with assistance from The Henry Moore Foundation. A Certain Kind of Light, 2017. Towner Art Gallery, Eastbourne. Photo: Pete Jones

참여작가: Anish Kapoor, Julian Opie
전시제목:  A Certain Kind of Light
전시기간: 2017년 1월 21일 ㅡ 2017년 5월 7일 
전시기관: Towner Art Gallery, Eastbourne, East Sussex, UK
웹사이트: http://www.townereastbourne.org.uk/exhibition/a-certain-kind-of-light/
    
국제갤러리의 아니쉬 카푸어와 줄리안 오피는 영국 동남부 도시 이스트본의 Towner Art Gallery에서 1월 21일부터 5월 7일까지 개최되는 그룹전 <A Certain Kind of Light>에 참여한다. 영국문화예술위원회 소장품 국립협력프로그램 (Arts Council Collection National Partners Programme)의 일환으로, Towner Art Gallery의 학예팀이 영국문화예술위원회의 소장품 중에서 직접 기획하여 빛의 물질성, 순간성, 효과를 주제로 다루는 약 30여명의 작가들의 작품이 소개된다. 1960년대부터 현재까지 제작된 회화, 조각, 영상, 사진, 드로잉 및 설치작품들은 빛의 밝기, 색, 변화, 에너지, 그리고 시간의 흐름 등을 담아낸다. 줄리안 오피는 인공조명을 주 재료로 활용한 설치작업 <Indirect Lighting (1989)>을 선보이며, 아니쉬 카푸어는 빛을 조종, 흡수, 반사하여 주변공간을 변모시키는 조각 <Untitled (1995)> 전시한다. 

Anish Kapoor and Julian Opie will participate in A Certain Kind of Light, a group exhibition taking place from January 21 to May 7 at the Towner Art Gallery in Eastbourne, UK. This major new Arts Council Collection National Partners Programme exhibition, curated by the Towner Art Gallery, explores thirty artists’ responses to light, including its materiality, transience and effect. The exhibition brings together paintings, sculptures, videos, photography, drawings, and installations from the 1960s to the present day. These works exhibit the relationship between light and themes ranging from brightness, color and perception to transformation, energy and the passage of time. Julian Opie will display Indirect Lighting (1989), an installation that uses artificial light as a source of illumination and as primary artistic material, and Anish Kapoor will exhibit Untitled (1995), a sculpture work that harnesses and absorbs light to activate the surrounding space. 

 
 
11 국제갤러리, 2016 제 4회 중국 상하이 ART021 아트페어 참가
November 12, 2016 ~ November 13, 2016

Ha Chong-Hyun (Korean, b. 1935)
Conjunction 15-01(A), 2015


국제갤러리/티나 킴 갤러리는 2016년 11월 11일부터 13일까지 중국 상하이에서 열리는 제 4회 ART021에 처음으로 참가한다. 토마스 뷔스텐하겐 (Thomas Wüstenhagen) 총감독의 기획으로 진행되는 올해 상하이 ART021은 <Main Galleries>, <Approach>, <Beyond Public Projects>의 3가지 섹션으로 구성된다. 중국의 저명한 갤러리들을 비롯하여 유럽과 미국, 일본을 포함한 총 18개국 84개의 갤러리가 참가하며, 21세기 현대미술작품들을 통해 동시대 작가들을 소개하는 <Main Galleries>에는 올해 국제갤러리/티나킴 갤러리을 포함하여 15개의 갤러리가 신규 참가한다. 국제갤러리/티나킴 갤러리는 하종현, 박서보, 이우환, 김환기 등 단색화 작가들의 작품을 출품하여 중국 미술계에 단색화를 본격적으로 선보일 예정이다. 또한 단색화 이후 세대인 김용익, 최욱경의 작품들도 설치되며, 아니쉬 카푸어, 장미셸 오토니엘, 줄리안 오피 등 세계적인 작가의 대표 작품들도 선보인다.

Kukje Gallery/Tina Kim Gallery will participate in the fourth iteration of ART021 in Shanghai, China from November 11 to 13, 2016. With the newly appointed Fair Director Thomas Wüstenhagen, who was active as the Head of Gallery Relations and a member of the Management Board at Art Basel from 2012 to 2014, this year’s edition will feature three sections: Main Galleries, Approach, and Beyond Public Projects. Eighty-four galleries from 18 countries, including top tier Chinese galleries, as well as those from Europe, the United States, and Japan will participate in the fair. The Main Galleries section, which introduces contemporary, 21st century artists, will feature 15 new exhibitors including Kukje Gallery/Tina Kim Gallery. Kukje Gallery/Tina Kim Gallery will exhibit works by Dansaekhwa artists including Ha Chong-Hyun, Park Seo-bo, Lee Ufan and Kim Whanki, providing a comprehensive introduction of the historic movement to Chinese audiences. Works by post-Dansaekhwa generation artists such Kim Yong-Ik and Wook-kyung Choi will also be displayed, as well as those by internationally renowned artists such as Anish Kapoor, Jean-Michel Othoniel, and Julian Opie. 

 
 
 
12 국제갤러리, 2016 제 14회 프리즈 런던 아트페어 참가
October 06, 2016 ~ October 09, 2016


국제갤러리의 최욱경, 김홍석, 양혜규, 함경아, 마이클 주, 가다 아메르, 그리고 줄리안 오피는 2016년 10월 6일부터 9일까지 영국 런던에서 열리는 세계적인 아트 페어 프리즈 런던에 참가한다. 제 14회 프리즈 런던 아트 페어에는 현재 국제갤러리 2관에서 김성원 큐레이터의 기획으로 개인전 <Wook-kyung Choi: American Years 1960s-1970s>을 열고 있는 최욱경의 색채 회화작품을 비롯하여 김홍석, 양혜규의 신작을 선보인다. 또한 2016년 3월 아트바젤 홍콩 <인카운터스 (Encounters)> 섹션에서 주요하게 소개된 바 있으며 2016년 <올해의 작가상> 후보로 선정된 함경아, 그리고 내년에 국제갤러리에서 개인전을 개최 예정인 마이클 주의 작품들을 설치한다. 해외 작가로는 블루칩 작가인 가다 아메르, 줄리안 오피의 작품도 출품된다.
 
Wook-kyung Choi, Gimhongsok, Haegue Yang, Kyungah Ham, Michael Joo, Ghada Amer, and Julian Opie will participate in the 14th edition of Frieze London, a world-class art fair which will open in London, the United Kingdom, from October 6 to 9, 2016. Wook-kyung Choi’s paintings will be displayed at the Kukje Gallery booth, along with new works by Gimhongsok and Haegue Yang. Choi’s solo exhibition, Wook-kyung Choi: American Years 1960s-1970s, which was curated by Kim Sungwon, is also currently on view at the Kukje Gallery K2 space. Kyungah Ham and Michael Joo are also on display at the Kukje booth. Ham was brought into spotlight in March of this year at Art Basel Hong Kong Encounters and was selected as a nominee for the Korea Artist Prize 2016. Joo will hold a solo exhibition at Kukje Gallery next year. Outstanding international artists such as Ghada Amer and Julian Opie will also be on featured at the Kukje Gallery’s Frieze London booth.
 
 
 
13 줄리안 오피, 독일 Lehmbruck Museum에서 그룹전 <On Surface>참여 
July 02, 2016 ~ October 23, 2016
 
Julian Opie, Ann dancing in sequined dress, 2009 Continous computer animation on 52 LCD screen.
© JULIAN OPIE, VG BILD-KUNST, BONN 2016



전시작가: Julian Opie    
전시제목: On Surface
전시기간: 2016.07.02 – 2016.10.23
전시기관: Lehmbruck Museum, Duisburg.
웹사이트: http://www.lehmbruckmuseum.de/?p=9011

국제갤러리의 줄리안 오피는 2016년 7월 2일부터 10월 23일까지 뒤스부르크 소재의 Lehmbruck Museum에서 개최되는 그룹전 에 참여한다. 주요 근대 조각작품들을 소장하는 Lehmbruck Museum은 이번 전시에서 물질성에 따라 조각작품이 어떻게 정의되어 왔는지 20세기의 대표적 조각가 로댕과 메다르도 로소의 작품부터 21세기 조각사에 공헌을 끼친 바젤리츠, 카스텐 니콜라이, 자넷 카디프, 줄리안 오피의 작품을 역사적 조사에 근거하여 보여준다. 줄리안 오피는 을 선보인다. 

Julian Opie participates in a group exhibition, On Surface at the Lehmbruck Museum, Duisburg from 2nd July to 23rd October 2016. 
Collecting the major modern sculpture works, Lehmbruck Museum, presents the key works from the 20th century including Auguste Rodin and Medardo Rosso to the most contributed sculptors of 21st century such as Georg Baselitz, Carsten Nicolai, Janet Cardiff, Julian Opie. The exhibition shows how sculpture was defined by their materiality form based on the historical research. Julian Opie unveils the Ann dancing in sequined dress (2009).

[Source from Berlinische Galerie website]
 
 
14 국제갤러리, 제5회 아트부산 2016에 참여 
May 20, 2016 ~ May 23, 2016

Noeud ambre miroir, 2015

전시작가: Gimhongsok, Kyungah Ham, Candida Hofer, Anish Kapoor, Koo Bohnchang, Gabriel Kuri, Kwon Young-Woo, Julan Opie, Jean-Michel Othoniel, Haegue Yang, Yeesookyung 
전시제목: ART BUSAN 2016
프리뷰: 2016.05.19, 3-8 pm 
전시기간: 2016.05.20 – 2016.05.23
전시기관: 부산 벡스코(Bexco) 제1전시장
웹사이트: www.artbusankorea.com

국제갤러리는 5월 20일부터 23일까지 열리는 국제 아트페어 아트부산 2016에 참여한다. 올해로 5회를 맞는 아트 부산에는 해외 18개국에서 77개 갤러리와 국내의 110여 곳이 참가하며, 국제갤러리는 장-미셸 오토니엘의 ‘Noeud ambre miroir’을 포함한 30여점의 작품을 출품할 예정이다. 아트부산에는 40세 미만 작가의 신진 작가들의 전시를 선보이는 <S 부스> 섹션을 비롯해 부산은행의 후원으로 이뤄지는 <아트 악센트>와 한불수교 130주년을 기념한 프랑스 현대미술전, 부산 비엔날레를 미리 엿볼 수 있는 특별전과 연계전시도 개최된다. 

Kukje Gallery participates in the international art fair Art Busan 2016 from May 20 to May 23, 2016. Celebrating its 5th anniversary, 77 international galleries from 18 countries and 110 Korean galleries participate in this year’s Art Busan. Kukje Gallery showcases 30 works including Jean-Michel Othoniel’s Noued amber miroir. The special exhibition program consists of sections such as S Booth exhibiting works from rising artists under 40 years old, ART ACCENT sponsored by Busan Bank, and a section commemorating the friendship and diplomacy between France and Korea in the 130th anniversary of Korea – France Diplomatic Relations, and other special and conjunctive exhibitions offering a chance to sneak peek into this year’s Busan Biennale.
 
 
 
15 줄리안 오피, 루미에르 런던 페스티벌에 참여
January 14, 2016 ~ January 17, 2016


전시작가: Julian Opie (b. 1958)                                                                              
행사제목: 영국 런던 <루미에르 런던> 페스티벌
행사기간: 2016.01.14 – 01.17
웹사이트: http://www.visitlondon.com/lumiere/programme/piccadilly-regent-street-and-st-james/lumiere-artist-julian-opie

줄리안 오피는 1월 14일부터 17일까지 런던의 도심에서 열리는 빛의 축제인 루미에르 런던 (Lumiere London) 페스티벌에 참여한다. 20여명의 세계적인 작가, 퍼포머, 디자이너들은 매일 저녁 런던의 거리와 건축물들을 빛의 작품들로 탈바꿈시킬 예정이다. LED, 네온 등 독창적인 미디어 작품으로 주목 받아온 줄리안 오피는 신작 Shaida Walking. (2015)을 런던 소호 지역의 브로드윅 스트리트와 카나비 스트리트의 교차로에 설치한다.

Julian Opie will participate in the lights festival Lumiere London in downtown London, which opens January 14th to January 17th. Lumiere London includes 20 international artists, performers, and designers who will transform the capital’s iconic streets and architecture every night of the festival using the medium of light. Renowned for his innovative use of light including LED and neon, Opie will install his new work Shaida Walking (2015) at the intersection of Broadwick Street and Carnaby Street in Soho.

[Source from Lumiere London Festival]
 
 
16 줄리안 오피, 노르웨이 게하르센 게르너 갤러리에서 개인전 개최
September 24, 2015 ~ October 31, 2015

Installation View on Gerhardsen Gerner Oslo
 

전시작가: Julian Opie (British, 1958)
전시제목: Julian Opie
전시기간: 2015.09.24-2015.10.31
전시기관: Gerhardsen Gerner Oslo, Oslo, Norway
웹사이트: http://www.gerhardsengerner.com/Artists/jo_works15.htm
 
줄리안 오피는 노르웨이 오슬로에 위치한 게하르센 게르너 갤러리에서 9월 24일부터 10월 31일까지 개인전을 개최한다. 작가는 움직임에 주목하여 다양한 실험을 통해 그만의 시각적 언어로 움직이는 이미지를 만들어냈다. 이집트, 그리스 미술, 17세기 초상화, 만화 등 장르와 역사를 가리지 않고 다양한 미술에서 영감을 얻어서 제작한 드로잉을 컴퓨터 기술과 접목하여 실크스크린, LED, LCD를 통해 작품을 만든다. 이번 개인전에는 걷고, 뛰고, 달리는 사람들의 움직임을 LCD와 LED 스크린, 모자이크, 비닐 패널 등 다양한 매체를 통해 표현한 작품들을 선보일 예정이다.
 
Julian Opie’s solo exhibition at Gerhardsen Gerner Gallery in Oslo, Norway takes place from September 24th to October 31st. Through a variety of experiments for his focus on movement, Opie creates moving images in his own visual language. Egyptian art, Greek art, 17th century portraits, manga, and other genres and histories of art are used without discrimination as points of inspiration. He takes his drawings inspired by these different genres and histories and combines them with technology to produce silkscreen, LED, and LCD works. For his exhibition at Gerhardsen Gerner, works in various mediums like LCD, LED screen, mosaic, and plastic panels capture the movements of people walking, running, and sprinting.
 
<Source from Gerhardsen Gerner website>
 
 
 
17 줄리안 오피 뭄바이에서 개인전 개최
August 06, 2015 ~ September 13, 2015


작가: Julian Opie (British, b.1958)
전시제목: Winter
전시기간: 2015.08.06 – 2015.09.13
전시장소: Dr. Bhau Daji Lad Museum, Mumbai
웹사이트: http://www.bdlmuseum.org/exhibitions/index.html
 
줄리안 오피는 영국문화원과 공동으로 뭄바이 소재의 바우 다지 라드 박물관에서 개인전 <겨울 Winter>을 갖는다. 오피는 이번 전시를 통해 프랑스 전원을 산책하며 기록한 한 바퀴의 경로를 총 75개의 판화로 선보인다. 특별히 산책의 각 과정을 포착한 격자무늬 서식의 디지털 프린트 한 이미지들은 유리 표면의 라미네이트를 사용, 작가 특유의 기법을 부각시키는 형식으로 구성했다. 뿐만 아니라 보다 심도있는 풍경화를 표현하기 위해 17세기 네덜란드 풍경화를 비롯 구글 지도의 로드뷰에 이르는 다채로운 사례를 연구한바 있다. 때문에 이에 영감을 받은 전통적 풍경의 구도에 도식화된 이미지를 디지털이미지의 해석을 통해 제작하게 되었다. 이번 전시는 오는 9월 13일까지 개최된다.
 
Julian Opie presents solo exhibition, Winter, at the Dr Bhau Daji Lad Museum, in association with the British Council in Mumbai. The exhibition features a series of seventy-five prints that document a circular walk taken by the artist through the French countryside.
 
Organized in a grid layout, the digitally printed images that were later laminated onto a glass façade capture each stage of the walk; this format has been adopted to highlight the artist’s unique technique. In addition, in order to portray in-depth series of landscape, he investigated everything from 17th century Dutch landscape painting to Street View on Google Maps. With such influence, Opie has created images that are first simplified into tradition landscape composition, and later displayed as digital reinterpretation. The exhibition is open until September 13th.
 
 
18 줄리안 오피, 헬싱키 미술관에서 개인전
May 23, 2015 ~ August 09, 2015


전시작가: Julian Opie (English, b.1958)
전시제목: The Blue of Distance
전시기관: Kunsthalle Helsinki, Finland
전시기간: 2015.05.23 - 2015.08.09
웹사이트: http://taidehalli.fi/en/nayttelyt/julian-opie
 
줄리안 오피는 쿤스트할레 헬싱키에서 개인전 <The Blue of Distance>을 개최한다. 디지털 미디어를 주요하게 다루는 오피는 일상의 풍경, 혹은 군중, 동물 등을 대상으로 재해석하여 우리가 새로운 방식으로 주변환경을 볼 수 있도록 한다. 그의 작품들은 대개 광고, 간판, 또는 컴퓨터 게임에 대한 암시를 포함, 보편적으로 인지하는 평면과 입체 사이의 표현을 탐구한다. 이번 전시는 유리 섬유 조각들, 컴퓨터 애니메이션, 초상화와 흑백 아크릴 회화 작품들 등 다수의 신작들을 포함한다.
 
Julian Opie participates in the solo exhibition The Blue of Distance at Kunsthalle Helsinki. Julian Opie, known for his digital art, reinterprets people, landscapes, and animals from around the world with the use of modern technology that we can see the surrounding environment in a new way. His works usually include an allusion to the ads, billboards, or computer games. At the same time his work explores the representation between flat and three-dimensional, which we perceive as a universal. This exhibition also consists of new fiberglass sculptures, computer animation, black-and-white portraits and acrylic paintings.
 
 
19 아니쉬 카푸어, 줄리안 오피, EMMA에서 개최되는 그룹전 에 참여
November 19, 2014 ~ March 19, 0217


전시작가: Anish Kapoor, Julian Opie
전시기간: 2014.11.19 – 2017.03.19
전시기관: Espoo Museum of Modern Art
웹사이트: http://www.emma.museum/en/touch

국제갤러리의 아니쉬 카푸어와 줄리안 오피는 핀란드 소재의 에스포현대미술관 (Espoo Museum of Modern Art)에서 개최되는 그룹전 에 참여한다. 전은 에스포현대미술관의 The Saastamoinen Foundation Art Collection 공간에서 열리며, 아니쉬 카푸어와 줄리안 오피를 포함하여 국제적 아티스트들의 작품들이 대거 출품된다. 인류애를 주제로 세가지 섹션으로 기획된 이번 전시에 아니쉬 카푸어는 첫 번째 섹션 ‘ 인류, 공간, 만남’, 줄리안 오피는 두 번째 섹션 ‘인류, 자아, 몸’에 소개된다.

Kukje Gallery’s Anish Kapoor and Julian Opie take parts in the group exhibition Touch in Espoo Museum of Modern Art, Finland. Curated in the Saastamoinen Foundation Art Collection, Touch are works by renowned international artists including Anish Kapoor and Julian Opie. The display comprises three sections with the overarching theme of humanity at its core. In the first section, Human, space and encounters, Anish Kapoor’s work will be featured while Julian Opie’s work will be  featured in the second section, Human, identity and body. 

[Source from EMMA Website]

 
 
 
20 Julian Opie: Collected Works
May 21, 2014 ~ September 14, 2014


전시작가: 줄리안 오피 Julian Opie
전시기관: 영국 홀본 미술관 The Holburne Museum, UK
전 시 명: Julian Opie: Collected Works
전시기간: 2014년 5월 21일 – 2014년 9월 14일
웹사이트: http://www.holburne.org/julian-opie-collected-works/


Julian Opie: Collected Works continues a series of exhibitions at the Holburne Museum exploring artists and their collections. One of this country's most important and successful contemporary artists this will be Opie's first one person exhibition in a UK museum for over ten years. Uniquely it will bring together his own works - including some previously unseen works - with pieces from his private art collection and explore the links and resonances between the two.

Throughout his career Opie has collected the art of the past including Japanese prints, seventeenth and eighteenth-century paintings and sculpture and more recently ancient sculpture from Egypt and the classical world. The exhibition will explore the relationship between Opie's enthusiasms and preoccupations as a collector of historic art with his concerns as an artist realised through his own completely contemporary vision.

Opie has been making portraits since the 1990s and has always responded and referred back to artistic traditions and historical practice. Works in a variety of media including paintings, prints, LEDs and video as well as more recent experiments in mosaic and sculpture will be shown together with works ranging from an ancient Egyptian funerary mask, portraits by Cornelius Johnson, Arthur Devis and Romney and a remarkable Houdon portrait bust of Gluck.

The exhibition which will be shown at the Holburne before travelling to the Bowes Museum will also include large scale external sculpture in the gardens of the two museums.
 
 
21 줄리안 오피 작품 영국 요크셔 조각 공원에서 전시 Julian Opie's Galloping horse. LED at Yorkshire Sculpture Park
January 00, 2014 ~ December 00, 2017



전시작가: 줄리안 오피 Julian Opie
전시기관: 영국 요크셔 조각 공원 Yorkshire Sculpture Park, UK
전시기간: 2014년 – 2017년
http://www.ysp.co.uk/exhibitions/julian-opie


The Yorkshire Sculpture Park in Wakefield, UK has installed Julian Opie's 2012 double sided LED monolith, Galloping horse.
This work is yet another example of Julian Opie's use of site specific location, as the horse appears to run through the historic landscape and among neighbouring sculptures by Sir Anthony Caro and Dennis Oppenheim. Galloping horse also references the horses that were once stabled on the Bretton Estate.
 
 
22 줄리안 오피 작가, 오슬로 게르하르드센 게르너Gerhardsen Gerner에서 개인전
January 12, 2013 ~ March 02, 2013
전시작가: 줄리안 오피(Julian Opie, 1958-)
전시기관: 게르하르드센 게르너, 오슬로, 노르웨이
전시기간: 2013.01.12 – 2013.03.02
웹사이트: http://www.gerhardsengerner.com/

게르하르드센 게르너 오슬로 갤러리는 동시대 가장 영향력 있는 중요 작가 중의 하나인 줄리안 오피의 첫 개인전을 개최한다. 줄리안 오피는 이번 전시를 통해 전통적인 초상화, 페인팅, 조각 등에 대한 그의 관심을 보여줄 예정이다. 이번 전시에서는 익명의 사람들이 걸어다니는 이미지를 비닐과 실크스크린 위에 캡쳐한 워킹 시리즈를 포함, 디지털 방식으로 움직이는 LCD, LED 작품이 소개될 예정이다. 갤러리 메인 공간에는 서로 마주보는 대형 워킹 시리즈 2점이 전시되는데, 작품 속 인물들 각자의 개성, 움직임, 물질성을 보여주는 순간을 포착하여 그들 스스로를 드러냄으로써, 마치 이집트식 프리즈(방이나 건물의 윗부분에 그림이나 조각으로 띠 모양의 장식을 한 것)를 연상하게끔 한다. 또한 동일한 공간 내 전시되는 합성수지로 만든 남, 녀 흉상 시리즈와 2012년 작 모자이크 초상화 작품을 통해, 작가는 이미지의 물질성으로 강조하면서 조각과 페인팅 사이의 관계를 채택하고자 하였다. 본 전시는 2013년 1월 12일에 시작하여 3월 12일까지 계속된다.

Gerhardsen Gerner Oslo is delighted to announce its first exhibition with acclaimed British artist Julian Opie (*1958 born in London). The artist is one of the most significant, influential and renowed artists of his generation. Through his practice he has developed a concise and reductive formal language. Drawing from influences as diverse as billboard signs, sculpture, 17th & 18th Century portraiture, popular comics and classical Japanese woodblock prints, Opie implements computer technology by cutting out the outlines and coloured shapes. This enables him to make two-dimensional explorations of his subjects in silkscreen, vinyl, LCD and LED. Opie's interest in traditional portraiture, in painting and sculpture, and modern sources, is evident throughout this exhibition at Gerhardsen Gerner. The exhibition includes an impressive series of the so-called walking figures – unknown passers-by from the streets – which are captured as still images on vinyl and silkscreen. Two of Opie's digitally animated walking figures are displayed on a large LCD screen and LED wall board, also exhibited in the foyer of the gallery; the perfect spot to become part of public life in Tjuvholmen, as it can be seen from outside the gallery. The subjects of two of the large vinyls which face each other in the main exhibition room remind the viewer of Egyptian friezes as they reveal themselves in an extended line of walkers, captured in the moment, each representing their individuality, movement and physicality. Opie takes the relationship between sculpture and painting further by emphasising the materiality of the imagery, as seen in a beautiful male mosaic portrait Daniel. 2012 and in a series of painted female and male busts made of resin, placed on plinths in the same room. The busts are the result of two immensely exciting sources of modernity and classicism, as they combine the latest technologies using traditional sculptural forms with flat images. The artist has exhibited nationally and internationally at major institutions and galleries. Recent institutional projects include Solo exhibitions at Lisson Gallery, London (2012), Lisson Gallery, Milan (2011), the Institut Valencià d' Art Modern, Valencia (2010); MAK, Vienna, Austria (2008); Public Art Fund, City Hall Park, New York (2004), and Städtische Galerie im Lenbachhaus, Munich (1999). Group shows include City Public Art Space, London (2012); Kunstmuseum, Wolfsburg, Germany (2011-2012); Barbican, London (2011), and Shanghai Expo, China (2010). Julian Opie’s work is held in most major museum collections including The Tate Gallery, London, and MoMA, New York. He has completed major public commissions in cities all over the world such as the recently completed Promenade. (2012), a permanent installation in Calgary, Canada. Three sculptures from his seriesCaterina dancing naked. are on display in Great St Helen’s Square in London until June 2013. Opie’s self portrait Julian with t-shirt. will also be displayed at the National Portrait Gallery until February 2013. And a large four screen LED sculpture will soon be on display at Sky City, Arlanda Airport, Stockholm for the Clarion Hotel.

[Source from Gerhardsen Gerner Oslo]
 
 
23 줄리안 오피, 런던시내에 조각 설치
June 18, 2012 ~

Great St Helen’s: Sculpture Space. London, UK
2012 Project


전시개요:
런던시티공사(City of London Corporation)는 런던 시내 Great St. Helen’s 에 줄리안 오피를 포함한 세계적인 작가들의 작품 7점을 전시한다. 런던 시내에 세계적인 현대 공공조각물을 전시하는 프로그램인 는 도시에 생기를 불어넣을 뿐 아니라, 거주민과 관광객들이 작품을 즐길 수 있는 기회를 제공한다. 이번 프로그램에 참여하는 줄리안 오피는 조각 3점을 선보였다.
올해 두 번째 개최되는 는 역량 있는 작가들의 최첨단 현대 조각 작품을 전시하여 도시 주변을 향상시키고자 하였으며, 지난 6월 18일에 시작하여 2013년 1월까지 계속될 예정이다.

The City of London Corporation is installing up to seven works by internationally renowned artists including Michael Craig-Martin, Julian Opie, Thomas Houseago, Yayoi Kusama and Dan Graham, transforming Great St Helen’s in the City of London. Great St Helen’s: Sculpture Space will launch on 18th June, with works on show until January 2013.
In its second year, Great St Helen’s: Sculpture Space aims to enhance its surroundings with cutting-edge contemporary sculpture from leading artists. This urban sculpture show is free for all, can be viewed at all times and enhances the experience of workers and visitors to The City.
 
 
24 국제갤러리 전속작가 줄리안 오피Julian Opie, 캐나다 캘거리 지역에서 새로운 공공조각 작품 소개
May 01, 2012 ~ May 01, 2012


Julian Opie Promenade 2012 Installation view, photo by Kris Emmerson

*관련 사이트: http://www.canadianart.ca/online/features/2012/04/26/julian-opie-a-new-calgary-stroll/

국제갤러리 전속작가인 줄리안 오피가 캐나다 캘거리 토지회사(Calgary Municipal Land Corporation CMLC)에서 주관하는 공공 프로젝트에 참여하였다. 이라고 명명되는 이 프로그램을 통해, 줄리안 오피는 캘거리 동쪽 인근 지역에 움직임(movement)을 주제로 한 라는 새로운 작품을 소개하였다. 는 7.3m 높이로 4면의 LED 타워와 20개의 판넬로 구성되어 있으며, 캐나다에서 가장 큰 공공 미술 조각일 뿐 아니라 오피가 캐나다에서 2번째로 선보이는 공공작품이기도 하다. 성큼성큼 걷는 동작을 끊임없이 반복하는 6명의 인물들은 거리의 언어와 교통의 움직임을 반영하고 있다. 줄리안 오피는 해당 작품에 대해 다음과 같이 언급하였다.
“마치 등대처럼, 영상 속 인물들은 끊임없이 서로를 스쳐 지나가면서 주위의 경관에 길게 펼쳐져 있다. 움직임이란 실제로 존재하는 것이 아니고 눈과 뇌를 속여서 창조되는 것들이다. 작품들은 이 새로운 지역의 표시물이자, 이 지역에서 펼쳐나갈 새로운 삶을 위한 식별자의 기능을 하게 될 것이다”

Julian Opie was commissioned by the Canadian Calgary Municipal Land Corporation to create a new artwork for the city's east-end neighbourhood of East Village for its Art in the Public Realm program. It is the first of the two permanent artworks commissioned for development. Unveiled in April 2012, the work is titled Promenade. Standing 7.3 meters high and consisting of a four-sided LED tower, Promenade is centred around the theme of movement. Six walking figures, striding in a state of perpetual motion, reflect the language of the street and the movement of traffic.
“Like a lighthouse, the animated figures sweep the surrounding landscape endlessly passing each other,” commented Opie. "The movement does not really exist but is created by fooling the eye and brain. This piece is a marker for the new East Village ? an identifier for the new life being created in this neighbourhood,” he added.