Skip to main content

June 2017

매카시, 런던 Sculpture in the City 참여

참여작가: 폴 매카시
전시제목: Sculpture in the City
전시기간: 2017년 6월 27일 – 2018년 5월 1일
전시기관: City of London, London
웹사이트: https://www.cityoflondon.gov.uk/things-to-do/visit-the-city/art-architecture/sculpture-in-the-city/Pages/default.aspx

Apple Tree Boy Apple Tree Girl, 2010, aluminum, (Boy) 525 x 208.3 x 189.2 cm, (Girl) 546.1 x 290.8 x 213.4 cm, photo by Nick Turpin. 

참여작가: 폴 매카시 
전시제목: Sculpture in the City
전시기간: 2017년 6월 27일 – 2018년 5월 1일 
전시기관: City of London, London
웹사이트: https://www.cityoflondon.gov.uk/things-to-do/visit-the-city/art-architecture/sculpture-in-the-city/Pages/default.aspx
 
국제갤러리의 폴 매카시는 2017년 6월 27일부터 2018년 5월 1일까지 해마다 개최되는 런던 <Sculpture in the City>에 참가한다. 전시에 출품되는 16점의 작품들은 런던의 금융중심지인 ‘스퀘어 마일’ 곳곳에 세워진 영국에서 가장 유명하다 손꼽히는 건물들 사이에 설치된다. 특히 올해는 스퀘어 마일 내 더 넓은 공간에서 전시가 펼쳐질 예정으로, 새롭게 추가된 여섯 곳의 장소에서 다양한 형태와 규모의 작품들이 대거 소개된다. 폴 매카시는 독일에서 유래된 허멜 도자기 조각상의 이미지를 차용해 제작한 5미터에 달하는 대규모 작품 <Apple Tree Boy Apple Tree Girl>(2010)를 선보이며, 본 작품은 St. Helen’s Bishopsgate 교회 앞에 설치될 예정이다. 허멜 도자기상은 20세기 중반에 미국에서 급격히 인기몰이를 한 대표적인 상징물 중 하나로, 2차 세계대전 당시 독일에 주둔하던 미군들이 고향에 기념품으로 보내며 널리 인식되는 이미지가 되었다. 아담과 이브를 연상케 하는 소년과 소녀의 이미지를 확대, 변형시켜 포동포동 살이 오른 어린 아이의 모습을 추상적으로 왜곡시킨 형상의 조각으로, 귀엽고 외설적인 이미지를 동시에 보여준다.

Paul McCarthy participates in London’s annual Sculpture in the City from June 27, 2017, to May 1, 2018. In this seventh edition of the project, 16 artworks will make up the outdoor sculpture park in the City of London (also known as the “Square Mile”), among Britain’s most famous buildings. This year the artworks are spread further across the Square Mile, including installations at six new locations and ranging greatly in form and scale. Among these works, McCarthy presents Apple Tree Boy Apple Tree Girl (2010), two monumental figurines that belong to the artist’s Hummel series. Installed in front of St. Helen’s Church, Bishopsgate, the 5-meter sculpture is inspired by the porcelain ‘Hummel’ figures that became popular when American soldiers, who were stationed in Germany during World War II, sent them home as souvenirs. McCarthy has enlarged and modified the original decorative figures to resemble Adam and Eve, playing with the idealization of plump, cherubic children. These Überkinders are distorted to the point of abstraction, appearing adorable and obscene all at once. 


[Source from the City of London website]