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June 2019
Gimhongsok Participates in Two-Person Exhibition 2019 Title Match: Gimhongsok vs. SEO Hyun-Suk - Incomplete Ruins at the Buk-Seoul Museum of Art
Artist: Gimhongsok (김홍석)
Exhibition Dates: Jun 28 – Sep 15, 2019
Exhibition Venue: Seoul Museum of Art (서울시립 북서울미술관)
Website: sema.seoul.go.kr/ex/exDetail?exNo=316544&glolangType=KOR&searchDateType=CURR&museumCd=ORG08
Exhibition Dates: Jun 28 – Sep 15, 2019
Exhibition Venue: Seoul Museum of Art (서울시립 북서울미술관)
Website: sema.seoul.go.kr/ex/exDetail?exNo=316544&glolangType=KOR&searchDateType=CURR&museumCd=ORG08
Gimhongsok is featured in the 2019 Title Match Gimhongsok vs SEO Hyun-Suk, a two-person exhibition titled Incomplete Ruins at the Buk-Seoul Museums of Art. Internationally acclaimed for his conceptual work that suggests novel perspectives through everyday ideas, Gim has exhibited his new works including Human Order(Planets), Incomplete Order Development(will), Untitled(the black and grey walls), Human Order(Desk of Labor Law, Arts, and Love), and FOLD-190401, along with his earlier works such as A 168-Hour Long Play(A time that is not confined in a day or the past) (2018), MOP-161122 (2016), and Mr. Hello greets Mr. No (2006). With work that reveals the discomfort evoked by ideas of “incompleteness” and “imperfection” under the overarching theme which the artist calls the Human Order Project, Gim challenges our blindly held belief in “completeness,” “perfection,” and “order.” and Reflecting on existing orders and structures that have been shaped by social consensus, including the conventional beauty standard or the idea of what art is and what it should do, the artist utilizes a diverse range of mediums including drawings, installations, sculptures, and paintings in order to disclose his suspicions of and wariness towards what he had formerly embraced as art.
With the guiding themes of Gimhongsok's "incompletion" and SEO Hyun-Suk's "ruins," the Incomplete Ruins traces the two artists' deliberations on the artistic practices of those who live in a world where the concept of absolute value has lost its meaning. While the practices of these two artists seem to point to two disparate directions, their Title Match presents a multi-dimensional collaboration in search for the "conditions that bolster the relevance of art today."
With the guiding themes of Gimhongsok's "incompletion" and SEO Hyun-Suk's "ruins," the Incomplete Ruins traces the two artists' deliberations on the artistic practices of those who live in a world where the concept of absolute value has lost its meaning. While the practices of these two artists seem to point to two disparate directions, their Title Match presents a multi-dimensional collaboration in search for the "conditions that bolster the relevance of art today."
김홍석, 서울시립 북서울미술관 2인전 2019 타이틀 매치 김홍석 vs. 서현석 《미완의 폐허》 참가
일상의 주제로 새로운 관점을 제시하는 개념 미술가 김홍석이 서울시립 북서울미술관 2인전 2019 타이틀 매치 김홍석 vs. 서현석 《미완의 폐허》에 참가한다. 김홍석은 신작 <인간질서(행성)>, <불완전한 질서개발(의지)>, <무제(흑회색 벽)>, <인간질서(노동법, 예술, 사랑을 위한 책상)>, <접기-190401>을 비롯해 <백육십팔 시간의 연극(하루도 아닌, 과거도 아닌 시간)>(2018), <걸레질-161122>(2016), <미스터 안녕이 미스터 안돼에게 인사하다>(2006) 등 구작을 함께 전시한다. 김홍석은 우리가 당연하게 믿어온 ‘완전함’, ‘완성’, ‘질서’에 대한 의심을 <인간질서 프로젝트>라는 주제 하에 ‘미완성’, ‘불완전함’이 주는 불편함을 드러내는 작업으로 풀어냈다. 관습적 ‘미’와 작품 개념 등 사회적 합의로 만들어진 기존 체계를 되돌아보며, 작가 스스로 미술의 범주라고 수용해온 것들에 대한 의심과 경계를 드로잉, 설치, 조각, 회화 등 다채로운 방식으로 보여준다.
2019 타이틀 매치 김홍석 vs. 서현석 《미완의 폐허》전에서 김홍석의 ‘미완’과 서현석의 ‘폐허’는 절대적 가치가 사라진 오늘날, 작가로서 혼란스러운 상황에 대한 솔직한 고백과 미술 행위에 대한 숙고의 과정을 드러내는 개념이다. 그것을 풀어내는 김홍석과 서현석의 작업 방식은 타이틀 매치에서 서로 매치하기 어려운 방향성을 지향하는 것처럼 보이지만, 두 작가는 “오늘날 미술이 유효할 수 있는 조건”에 대한 탐색을 바탕으로 입체적인 협업을 이룬다.
[Source from Seoul Museum of Art website]
2019 타이틀 매치 김홍석 vs. 서현석 《미완의 폐허》전에서 김홍석의 ‘미완’과 서현석의 ‘폐허’는 절대적 가치가 사라진 오늘날, 작가로서 혼란스러운 상황에 대한 솔직한 고백과 미술 행위에 대한 숙고의 과정을 드러내는 개념이다. 그것을 풀어내는 김홍석과 서현석의 작업 방식은 타이틀 매치에서 서로 매치하기 어려운 방향성을 지향하는 것처럼 보이지만, 두 작가는 “오늘날 미술이 유효할 수 있는 조건”에 대한 탐색을 바탕으로 입체적인 협업을 이룬다.
[Source from Seoul Museum of Art website]
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