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June 2019
Ha Chong-Hyun, Kwon Young-Woo, Lee Ufan, and Park Seo-Bo Participate in Group Exhibition at the Cranbrook Art Museum
Artist: Kwon Young-Woo (권영우), Park Seo-Bo (박서보), Lee Ufan (이우환), Ha Chong-Hyun (하종현)
Exhibition Dates: Jun 22 – Oct 6, 2019
Exhibition Venue: Cranbrook Educational Community (미국 블룸필드 힐스 크랜브룩 미술관)
Website: www.cranbrookartmuseum.org/exhibition/landlord-colors/
Exhibition Dates: Jun 22 – Oct 6, 2019
Exhibition Venue: Cranbrook Educational Community (미국 블룸필드 힐스 크랜브룩 미술관)
Website: www.cranbrookartmuseum.org/exhibition/landlord-colors/
Cranbrook Art Museum presents a group exhibition Landlord Colors: On Art, Economy, and Materiality featuring Kwon Young-Woo, Park Seo-Bo, Lee Ufan, and Ha Chong-Hyun until October 6. It examines five art scenes reconsidering a period of economic and social collapse through the lens of artistic innovations and material-driven narratives: America’s Detroit from the 1967 rebellion to the present; the cultural climate of the Italian avant-garde during the 1960s-1980s; authoritarian-ruled South Korea of the 1970s; Cuba since the collapse of the Soviet Union in the 1990s to the present; and contemporary Greece since the financial crisis of 2009. Featuring more than 60 artists around the world, including Lucio Fontana, Jannis Kounellis, Mario Merz, Michelangelo Pistoletto and Korean artists, Kwon Young-Woo, Park Seo-Bo, Park Hyun-Ki, Yun Hyong-Keun, Lee Ufan, and Ha Chong-Hyun, Landlord Colors, a landmark exhibition, unearths material texture and unexpected relationship between these diverse artists.
Under the theme, authoritarian-ruled South Korea of the 1970s, representatives of Korean art present: Kwon Young-Woo’s Untitled(1976), Park Seo-Bo’s Ecriture (描法) No. 65-75(1975), Ha Chong-Hyun’s early steel spring work Untitled 72-(A)-1(1972) and Conjunction series Conjunction 79-9(1979), and Lee Ufan’s Relatum installation.
Under the theme, authoritarian-ruled South Korea of the 1970s, representatives of Korean art present: Kwon Young-Woo’s Untitled(1976), Park Seo-Bo’s Ecriture (描法) No. 65-75(1975), Ha Chong-Hyun’s early steel spring work Untitled 72-(A)-1(1972) and Conjunction series Conjunction 79-9(1979), and Lee Ufan’s Relatum installation.
권영우, 박서보, 이우환, 하종현, 미국 크랜브룩 미술관 그룹전 참가
권영우, 박서보, 이우환, 하종현이 참가 중인 미국 크랜브룩 미술관 그룹전 《주인의 색채: 예술, 경제 및 물성에 대해(Landlord Colors: On Art, Economy, and Materiality)》가 10월 6일까지 열린다. “1967년 흑인 폭동 사태부터 현재까지의 미국 디트로이트”, “1960-80 년대 이탈리아 아방가르드의 문화 풍토”, “1970년대 한국 독재정권 시절”, “1990 년대 소련 붕괴 이후의 쿠바”, “2009 년 금융위기 이후의 그리스”라는 5가지 소주제로 마련된 이번 전시는 예술적 혁신과 물성을 기반으로 한 서술을 통해 경제적, 사회적 붕괴의 시대를 재고한다. 루치오 폰타나, 야니스 쿠넬리스, 마리오 메르츠, 미켈란젤로 피스톨레토를 비롯해 한국작가 권영우, 박서보, 박현기, 윤형근, 이우환, 하종현 등 전세계 60 명이 넘는 예술가가 참여한 획기적인 이번 전시는 다채로운 작가들 사이에 존재하는 작품의 물성적 질감과 예상을 뛰어넘는 관계를 발견한다.
“1970년대 한국 독재정권 시절”이라는 주제 하에 선보이는 한국 화단 대표 작가들의 출품작으로는 권영우의 백색 한지 작품 <무제>(1976), 박서보의 '묘법' 연작 <묘법(描法) No. 65-75>(1975), 하종현의 초기 철조망 작품 <무제 72-(A)-1>(1972)과 ‘접합’ 연작 <접합 79-9>(1979), 그리고 이우환의 <관계항> 설치작 등이 있다.
[Source from Cranbrook Art Museum website]
“1970년대 한국 독재정권 시절”이라는 주제 하에 선보이는 한국 화단 대표 작가들의 출품작으로는 권영우의 백색 한지 작품 <무제>(1976), 박서보의 '묘법' 연작 <묘법(描法) No. 65-75>(1975), 하종현의 초기 철조망 작품 <무제 72-(A)-1>(1972)과 ‘접합’ 연작 <접합 79-9>(1979), 그리고 이우환의 <관계항> 설치작 등이 있다.
[Source from Cranbrook Art Museum website]
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