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June 2020
Bill Viola, Subject of Solo Exhibition titled Bill Viola. Mirrors of the Unseen at Espacio Fundación Telefónica, Madrid, Spain
Artists: Bill Viola (빌 비올라)
Exhibition Dates: Jun 26, 2020 – Jan 10, 2021
Exhibition Venue: Espacio Fundación Telefónica, Madrid, Spain
Website: espacio.fundaciontelefonica.com/en/evento/bill-viola-mirrors-of-the-unseen/
Exhibition Dates: Jun 26, 2020 – Jan 10, 2021
Exhibition Venue: Espacio Fundación Telefónica, Madrid, Spain
Website: espacio.fundaciontelefonica.com/en/evento/bill-viola-mirrors-of-the-unseen/
The internationally renowned contemporary video artist Bill Viola is the subject of a major solo exhibition titled Bill Viola. Mirrors of the Unseen at Espacio Fundación Telefónica, Madrid, Spain, through January 10, 2021. Kira Perov, Viola’s wife and the Executive Director of Bill Viola Studio, curated the extensive presentation which encompasses over 20 major works created over the past four decades. Viola is widely known to explore fundamental and existential themes by portraying the sublime in universal human experiences including birth, life, and death through video. Utilizing his signature slow-motion technique, Viola allows viewers to witness the action and the expression of emotions on the faces of the actors in detail, revealing the collapse of consciousness.
Upon entering the exhibition located across the fourth floor of the foundation, visitors encounter one of Viola’s early works created in the 1970s titled The Reflecting Pool (1977-1979). Viola reconstructs viewers’ concepts of time and memory by displaying surrealistic images, unaffected by time, reflected on the pond. The 4-channel large-scale video titled Martyrs (2014), commissioned by St. Paul’s Cathedral, UK,–– exemplifies the human endurance to bear pain and hardship in order to uphold their values, beliefs, and principles. Here, adversity is represented by natural elements such as earth, wind, water, and fire. Additional works include Walking on the Edge (2012), which signifies the detachment between father and son, followed by Self Portrait, Submerged (2013), and Ablutions (2015) which encourage viewers to explore the existent yet imperceptible dimensions of the world.
Upon entering the exhibition located across the fourth floor of the foundation, visitors encounter one of Viola’s early works created in the 1970s titled The Reflecting Pool (1977-1979). Viola reconstructs viewers’ concepts of time and memory by displaying surrealistic images, unaffected by time, reflected on the pond. The 4-channel large-scale video titled Martyrs (2014), commissioned by St. Paul’s Cathedral, UK,–– exemplifies the human endurance to bear pain and hardship in order to uphold their values, beliefs, and principles. Here, adversity is represented by natural elements such as earth, wind, water, and fire. Additional works include Walking on the Edge (2012), which signifies the detachment between father and son, followed by Self Portrait, Submerged (2013), and Ablutions (2015) which encourage viewers to explore the existent yet imperceptible dimensions of the world.
빌 비올라, 마드리드 텔레포니카 재단에서 개인전 《Bill Viola. Mirrors of the Unseen》 개최
비디오 아트의 거장 빌 비올라의 대규모 개인전 《Bill Viola. Mirrors of the Unseen》이 마드리드에 위치한 텔레포니카 재단에서 내년 1월 10일까지 열린다. 빌 비올라 재단 디렉터이자 그의 부인 키라 페로브(Kira Perov)가 기획한 이번 전시는 1970년대 후반부터 최근까지 빌 비올라의 응축된 40년 예술세계를 폭넓게 펼쳐 보인다. 삶, 죽음 등 근원적이고 존재론적인 주제를 ‘비디오’라는 매체로 표현해온 빌 비올라는 이번 개인전에서 특유의 슬로우 모션 기법을 통해 익숙한 의식의 흐름에 균열을 가하는 20여 점의 작품들을 선보인다.
재단 건물 4층 전시장을 아울러 진행되는 본 전시에서는 먼저 빌 비올라의 초기작인 1970년대 비디오 작품 <The Reflecting Pool>(1977-1979)을 만날 수 있다. 연못 안팎의 시간이 각기 다르게 흐르는 이 작품은 수면에 비친 비현실적인 이미지를 통해 우리가 존재하는 세계의 시공간을 재고하게끔 한다. 4채널 대형 비디오로 구성된 영국 세인트 폴 대성당 커미션 작품 <Martyrs>(2014)는 흙, 바람, 물, 불 속에서 고통을 견뎌내는 인간의 모습을 통해 인간의 의지와 인내력, 희생의 숭고함을 표현한다. 이 밖에도 닿을 수 없는 아버지와 아들의 거리를 상징적으로 나타낸 비디오 작품 <Walking on the Edge>(2012)를 비롯해 <Self Portrait, Submerged>(2013), <Ablutions>(2015) 등 현실에 존재하지만 보이지 않는 세계를 발견하고 사유하도록 하는 주요 작품들이 함께 공개된다.
[Source from Espacio Fundación Telefónica website]
재단 건물 4층 전시장을 아울러 진행되는 본 전시에서는 먼저 빌 비올라의 초기작인 1970년대 비디오 작품 <The Reflecting Pool>(1977-1979)을 만날 수 있다. 연못 안팎의 시간이 각기 다르게 흐르는 이 작품은 수면에 비친 비현실적인 이미지를 통해 우리가 존재하는 세계의 시공간을 재고하게끔 한다. 4채널 대형 비디오로 구성된 영국 세인트 폴 대성당 커미션 작품 <Martyrs>(2014)는 흙, 바람, 물, 불 속에서 고통을 견뎌내는 인간의 모습을 통해 인간의 의지와 인내력, 희생의 숭고함을 표현한다. 이 밖에도 닿을 수 없는 아버지와 아들의 거리를 상징적으로 나타낸 비디오 작품 <Walking on the Edge>(2012)를 비롯해 <Self Portrait, Submerged>(2013), <Ablutions>(2015) 등 현실에 존재하지만 보이지 않는 세계를 발견하고 사유하도록 하는 주요 작품들이 함께 공개된다.
[Source from Espacio Fundación Telefónica website]
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