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November 2022
Candida Höfer, Subject of Solo Exhibition Candida Höfer: Liechtenstein at Kunstmuseum Liechtenstein, Vaduz
Artists: 칸디다 회퍼(Candida Höfer)
Exhibition Dates: September 30, 2022 – April 10, 2023
Exhibition Venue: Kunstmuseum Liechtenstein, Vaduz, Liechtenstein
Website: https://kunstmuseum.li/
Exhibition Dates: September 30, 2022 – April 10, 2023
Exhibition Venue: Kunstmuseum Liechtenstein, Vaduz, Liechtenstein
Website: https://kunstmuseum.li/
Candida Höfer, the acclaimed German photographer based in Cologne, is the subject of the solo exhibition Candida Höfer: Liechtenstein at Kunstmuseum Liechtenstein, Vaduz. The exhibition presents a selection of new works by Höfer, created in Liechtenstein throughout the fall and winter of 2021. The artist has previously created a number of site-specific works across cities such as Brussels or Düsseldorf; her most recent group of works created in and for Liechtenstein lies within a similar oeuvre. For most of the works currently on view, Höfer used a large format digital camera to photograph her subjects, which are the interior and exterior structures of museums or libraries that serve a range of cultural purposes.
Höfer’s photographs are juxtaposed with selected works from two collections of the museum, creating dialogue about surfaces and materiality, geometric shapes and abstraction found in artworks from different genres and periods—ranging from classical modernism to present day. Kunstmuseum Liechtenstein und Hilti Art Foundation Vaduz I 2021, capturing the exteriors of the two buildings, inspires discourse on surfaces and materiality by being displayed alongside works by Edith Dekyndt, Bill Bollinger, and Gotthard Graubner. The exhibition allows visitors to experience Höfer’s photographs from a refreshing perspective, by presenting them within an unfamiliar context featuring other works.
Characteristic of Höfer’s oeuvre is an objective, minimalist visual idiom, a pronounced interest in structures and orders of space, followed by remarkable attention to detail. To create her images, she makes use of the light available at the various locations and spaces, avoiding using any spotlights for illumination. Carefully planned and precisely executed, the artist’s photographs are the opposite of snapshots. The subject matter bespeaks human presence and influence, even when human presence is absent in most of the spaces captured by the artist.
Höfer’s photographs are juxtaposed with selected works from two collections of the museum, creating dialogue about surfaces and materiality, geometric shapes and abstraction found in artworks from different genres and periods—ranging from classical modernism to present day. Kunstmuseum Liechtenstein und Hilti Art Foundation Vaduz I 2021, capturing the exteriors of the two buildings, inspires discourse on surfaces and materiality by being displayed alongside works by Edith Dekyndt, Bill Bollinger, and Gotthard Graubner. The exhibition allows visitors to experience Höfer’s photographs from a refreshing perspective, by presenting them within an unfamiliar context featuring other works.
Characteristic of Höfer’s oeuvre is an objective, minimalist visual idiom, a pronounced interest in structures and orders of space, followed by remarkable attention to detail. To create her images, she makes use of the light available at the various locations and spaces, avoiding using any spotlights for illumination. Carefully planned and precisely executed, the artist’s photographs are the opposite of snapshots. The subject matter bespeaks human presence and influence, even when human presence is absent in most of the spaces captured by the artist.
칸디다 회퍼, 리히텐슈타인 현대미술관에서 개인전 《칸디다 회퍼: 리히텐슈타인》 개최
독일 쾰른을 기반으로 활동 중인 사진작가 칸디다 회퍼(Candida Höfer)의 개인전 《칸디다 회퍼: 리히텐슈타인》이 파두츠의 리히텐슈타인 현대미술관에서 열렸다. 이번 전시는 작가가 특별히 본 전시를 위해 리히텐슈타인에서 2021년 가을과 겨울에 걸쳐 작업한 새로운 연작들을 선보인다. 회퍼는 브뤼셀, 뒤셀도르프 등지에서 장소 특정적 이미지들을 작업한 바 있는데 리히텐슈타인에서 촬영한 작품들은 이러한 작업의 연장선과도 같다. 이번에 선보이는 대부분의 작품들은 대형 디지털 카메라로 촬영되었으며, 박물관이나 도서관 같은 문화적 공공장소들의 내외부 공간을 담아냈다.
이번 전시에서 칸디다 회퍼의 작품들은 해당 미술관의 두 가지 컬렉션에서 엄선된 작품들과 어우러져, 고전 모더니즘부터 동시대 미술에 이르는 다양한 장르를 아우르며 표면과 물질성, 기하학적 형태와 추상 등에 대한 담론을 형성한다. 예컨대 리히텐슈타인 현대미술관과 힐티 예술 재단의 외부 전경을 담아낸 〈Kunstmuseum Liechtenstein und Hilti Art Foundation Vaduz I 2021〉는 에디트 데킨트(Edith Dekyndt), 빌 볼린저(Bill Bollinger), 고트하르트 그라우브너(Gotthard Graubner) 등의 작품들과 나란히 놓여 표면과 물질성에 대한 영감과 담론을 공유한다. 이렇게 다른 작품들과 병치되어 새로운 맥락을 형성하는 회퍼의 다양한 사진들은 이를 마주하는 관객에게 작가의 작품을 이전과는 다른 관점으로 바라보게 되는 경험을 선사한다.
객관적이고 절제된 시각 언어, 공간의 디테일을 아우르는 세심한 관심 등으로 특징지어지는 회퍼의 이미지들은 인위적인 조명 장비를 사용하지 않고 오직 장소에 본래 존재하는 자연광 및 인공조명 등을 이용한다. 이러한 회퍼의 사진은 치밀하게 계산되고 정확하게 포착된다는 점에서 스냅사진의 반대편에 있다고 할 수 있다. 작가가 이렇게 포착한 공간에는 인간 형상이 부재함에도 불구하고 그 자체로 인류의 업적과 발자취를 내포하는 소재가 인간의 존재를 상기시킨다.
[Source from Candida Höfer: Liechtenstein—In Dialogue with the Collections of Kunstmuseum Liechtenstein and the Hilti Art Foundation press release]
이번 전시에서 칸디다 회퍼의 작품들은 해당 미술관의 두 가지 컬렉션에서 엄선된 작품들과 어우러져, 고전 모더니즘부터 동시대 미술에 이르는 다양한 장르를 아우르며 표면과 물질성, 기하학적 형태와 추상 등에 대한 담론을 형성한다. 예컨대 리히텐슈타인 현대미술관과 힐티 예술 재단의 외부 전경을 담아낸 〈Kunstmuseum Liechtenstein und Hilti Art Foundation Vaduz I 2021〉는 에디트 데킨트(Edith Dekyndt), 빌 볼린저(Bill Bollinger), 고트하르트 그라우브너(Gotthard Graubner) 등의 작품들과 나란히 놓여 표면과 물질성에 대한 영감과 담론을 공유한다. 이렇게 다른 작품들과 병치되어 새로운 맥락을 형성하는 회퍼의 다양한 사진들은 이를 마주하는 관객에게 작가의 작품을 이전과는 다른 관점으로 바라보게 되는 경험을 선사한다.
객관적이고 절제된 시각 언어, 공간의 디테일을 아우르는 세심한 관심 등으로 특징지어지는 회퍼의 이미지들은 인위적인 조명 장비를 사용하지 않고 오직 장소에 본래 존재하는 자연광 및 인공조명 등을 이용한다. 이러한 회퍼의 사진은 치밀하게 계산되고 정확하게 포착된다는 점에서 스냅사진의 반대편에 있다고 할 수 있다. 작가가 이렇게 포착한 공간에는 인간 형상이 부재함에도 불구하고 그 자체로 인류의 업적과 발자취를 내포하는 소재가 인간의 존재를 상기시킨다.
[Source from Candida Höfer: Liechtenstein—In Dialogue with the Collections of Kunstmuseum Liechtenstein and the Hilti Art Foundation press release]
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