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September 2024
Alexander Calder, Subject of Solo Exhibition Calder. Sculpting Time at Museo d'arte della Svizzera italiana Lugano, Switzerland
Artist: 알렉산더 칼더(Alexander Calder)
Exhibition Dates: May 5 – October 6, 2024
Exhibition Venue: 스위스 마시 루가노 Museo d'arte della Svizzera italiana Lugano (MASI Lugano), Switzerland
Website: https://www.masilugano.ch/
Exhibition Dates: May 5 – October 6, 2024
Exhibition Venue: 스위스 마시 루가노 Museo d'arte della Svizzera italiana Lugano (MASI Lugano), Switzerland
Website: https://www.masilugano.ch/
Alexander Calder’s solo exhibition Calder. Sculpting Time is currently on view at the Museo d'arte della Svizzera italiana (MASI Lugano) in Switzerland. Featuring more than thirty of Calder's iconic works created between 1931 and 1960, the exhibition marks the artist's first major solo show in a Swiss public institution in nearly fifty years.
The exhibition highlights the sculptural language that the artist developed with unprecedented innovation in the 1930s and 40s. From the early abstract sculptures to mobiles, stabiles, and standing mobiles of various sizes, the exhibition presents a wide range of works that highlight key developments. The installed works are made from a variety of materials, including wood and wire. An early abstract works Croisière (1931) consists of a thin wire and two small spheres that carve out a sense of form through movement alone without any mass. In addition, Eucalyptus (1940), which has been a constant feature of the artist's major exhibitions, is shown interacting with its environment. The exhibition also features a diverse group of works that invite viewers to experience vibrations in unexpected moments, such as Arc of Petals (1941) and Red Lily Pads (1956), which respond to subtle changes in air and light.
The exhibition offers a glimpse of how Calder expanded sculpture beyond its visual and temporal dimensions by adding movement to the once static medium. The exhibition runs through October 6.
The exhibition highlights the sculptural language that the artist developed with unprecedented innovation in the 1930s and 40s. From the early abstract sculptures to mobiles, stabiles, and standing mobiles of various sizes, the exhibition presents a wide range of works that highlight key developments. The installed works are made from a variety of materials, including wood and wire. An early abstract works Croisière (1931) consists of a thin wire and two small spheres that carve out a sense of form through movement alone without any mass. In addition, Eucalyptus (1940), which has been a constant feature of the artist's major exhibitions, is shown interacting with its environment. The exhibition also features a diverse group of works that invite viewers to experience vibrations in unexpected moments, such as Arc of Petals (1941) and Red Lily Pads (1956), which respond to subtle changes in air and light.
The exhibition offers a glimpse of how Calder expanded sculpture beyond its visual and temporal dimensions by adding movement to the once static medium. The exhibition runs through October 6.
알렉산더 칼더, 마시 루가노에서 개인전 《Calder. Sculpting Time》 개최
20세기 미술의 거장 알렉산더 칼더의 개인전《Calder. Sculpting Time》이 스위스 마시 루가노(Museo d’arte della Svizzera italiana, MASI Lugano)에서 열린다. 1931년부터 1960년 사이에 제작된 칼더의 대표작 30여 점을 선보이는 이번 전시는 스위스의 공공기관에서는 약 50년 만에 선보이는 작가의 대규모 개인전이다.
전시는 작가가 1930-40년대에 전례 없는 혁신으로 발전시킨 조형적 언어를 조명한다. 초기 추상 조각부터 다양한 크기의 모빌(mobiles), 스태빌(stabiles), 스탠딩 모빌(standing mobiles)까지 다양한 작업들을 통해 주요 변천사를 한눈에 살펴볼 수 있다. 그런 만큼 다양한 재료로 만들어진 작품들이 두루 등장하는데, 예컨대 목재와 철사를 사용한 조각품, 가느다란 철사와 두 개의 작은 구로 구성된 작품 〈Croisière〉(1931)와 같이 양감 없이 오로지 움직임만으로 형태감을 조각해내는 초기 추상 작업도 선보인다. 또한 작가의 주요 전시에 꾸준히 등장해온 〈Eucalyptus〉(1940)가 전시장의 환경과 상호작용하는 모습도 볼 수 있다. 이외에도 공기와 빛의 미세한 변화에 반응하는 〈Arc of Petals〉(1941)와 〈Red Lily Pads〉(1956) 등 예측되지 않은 순간 속에서 진동을 경험하게 하는 다채로운 작품군이 관객을 맞이할 예정이다.
정적으로 여겨졌던 조각이라는 매체에 움직임을 더함으로써 조각을 시각적 차원을 넘어 시간적 차원으로 확장시킨 칼더의 전시는 10월 6일까지 이어진다.
[Source from Calder. Sculpting Time press release, provided by MASI Lugano]
전시는 작가가 1930-40년대에 전례 없는 혁신으로 발전시킨 조형적 언어를 조명한다. 초기 추상 조각부터 다양한 크기의 모빌(mobiles), 스태빌(stabiles), 스탠딩 모빌(standing mobiles)까지 다양한 작업들을 통해 주요 변천사를 한눈에 살펴볼 수 있다. 그런 만큼 다양한 재료로 만들어진 작품들이 두루 등장하는데, 예컨대 목재와 철사를 사용한 조각품, 가느다란 철사와 두 개의 작은 구로 구성된 작품 〈Croisière〉(1931)와 같이 양감 없이 오로지 움직임만으로 형태감을 조각해내는 초기 추상 작업도 선보인다. 또한 작가의 주요 전시에 꾸준히 등장해온 〈Eucalyptus〉(1940)가 전시장의 환경과 상호작용하는 모습도 볼 수 있다. 이외에도 공기와 빛의 미세한 변화에 반응하는 〈Arc of Petals〉(1941)와 〈Red Lily Pads〉(1956) 등 예측되지 않은 순간 속에서 진동을 경험하게 하는 다채로운 작품군이 관객을 맞이할 예정이다.
정적으로 여겨졌던 조각이라는 매체에 움직임을 더함으로써 조각을 시각적 차원을 넘어 시간적 차원으로 확장시킨 칼더의 전시는 10월 6일까지 이어진다.
[Source from Calder. Sculpting Time press release, provided by MASI Lugano]
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